תכנון אינסטלציה למטבח

אינסטלציה למטבח

המטבח הוא אחד החדרים החשובים ביותר בכל בית. רבים מאתנו נוהגים לבשל בו ולאפות בו, וחלקינו הגדול גם לאכול בו. במטבח נמצא מגוון רחב של מכשירי חשמל, שמשרתים את המשתמשים בו וכן ציוד ואלמנטים שונים, המהווים חלק בלתי נפרד ממנו. לאינסטלציה במטבח יש תפקיד מרכזי מאד, וכשמתכננים מטבח חדש בבית, כשמשפצים או בונים, חשוב מאד לתכנן את האינסטלציה עצמה כהלכה, לצד התייחסות לכל הפרמטרים הנדרשים, לרבות העיצוב הסופי המתקבל ומידת הפונקציונאליות של המטבח.

איך מתכננים אינסטלציה למטבח?

תכנון אינסטלציה למטבח מתחיל, ראשית כל, בפנייה לכתובת הנכונה. לאנשי מקצוע המתמחים באינסטלציה, ומכירים היטב את התחום. אנשי מקצוע אלה יידעו כיצד לתכנן נכון את האינסטלציה במטבח החדש או המחודש שלכם, כך שלא תצטרכו להתמודד עם מקרים לא נעימים של פתיחת סתימות בכיור במטבח, נזילות ומצבים אחרים. ככל שדואגים לבצע זאת כראוי, אפשר להימנע מתקלות רבות בהמשך, וזו גם הסיבה מדוע ישנה חשיבות רבה מאד בפנייה אך ורק למומחים.

כאשר מדובר על מטבח מעוצב ביתי, פרטי, מותקנת לרוב נקודת מים אחת, שתי נקודות או שלוש נקודות לכל היותר. זאת, בניגוד למטבח המוסדי, למשל, הכולל מספר גדול מאד של נקודות מים (שכן אלו משמשות הן לשטיפת חומרי הגלם, הן לשטיפת הידיים לצרכי היגיינה והן לשימושים נוספים). ולכן, בעת תכנון המטבח, תוך התייחסות לעניין האינסטלציה, חשוב לבחור כהלכה את מיקומה או מיקומן של נקודות המים על מנת לאפשר עבודה יעילה ונכונה בו. יש לעבוד בשיתוף פעולה עם המעצב או האדריכל של הבית, זה האחראי על תכנון המטבח, ויחד למצוא את המענה הטוב ביותר, המשלב בין סטייל ויופי לפונקציונאליות, הנדרשת במטבח שלנו.

יש לקחת בחשבון כמובן את נקודות החיבור למערכת הביוב של הבית או של הבניין, את נקודות החשמל ואת כל הצנרת הקיימת על מנת לתכנן כהלכה את המטבח. עבודה מול שרטוט עדכני והתייחסות לצרכים הקיימים הם הכרחיים. לכל אחד צרכים אחרים במטבח ואם דואגים להשקיע סכומי כסף גבוהים כל כך, הרי שחשוב לספק אותם כנדרש. אינסטלטורים מקצועיים ומנוסים מתייחסים היטב לצרכים הללו ויודעים כיצד לתכנן את האינסטלציה במטבח כהלכה. כך גם המעצב או האדריכל של הבית, הפועלים בשיתוף פעולה עם הלקוח ובוחנים לאורך כל הדרך את צרכיו. הגדרת הצרכים מול כל הגורמים המתכננים ואנשי המקצוע והתייחסות, בנוסף לכך, לתקציב, תאפשר לכם לעבור את האתגר הזה בשלום וליהנות, בסופו של דבר, ממטבח מהסרטים! כזה שלא יצריך מכם בעתיד התמודדות עם פתיחת סתימות בכיור המטבח או מצבים אחרים.

חשוב לדעת

יש הבדל מהותי בין תכנון אינסטלציה לבית חדש לעומת תכנונה לבית ישן. במטבח חדש לגמרי קל לשלב מערכות מתקדמות בקלות רבה יותר ולתכנן מראש את נקודות המים בדיוק כפי שרוצים. שיפוץ של מטבח קיים מצריך מאנשי המקצוע התייחסות למערכות הקיימות, לכל חיבורי הצינורות האחראיים על הזנת המים וכן לבחינת הניקוז לביוב.

שתף פוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן