צריך כפר כדי לעצב מטבח – טיפים לעיצוב המטבח הכפרי

טיפים לעיצוב מטבח כפרי

המטבח הכפרי הוא שם דבר בתחום עיצוב הפנים כבר שנים ארוכות. אין זה פלא: סגנון עיצוב זה, אשר שואב השראה מבתי חווה כפריים בדרום אירופה, מנגיש חום, רומנטיקה וקרבה יחד עם נוחות ופונקציונליות בלתי מתפשרת. בעקבות תכונותיו המוצלחות, מדובר במטבח אשר תואם מאוד את ההווי הישראלי. במאמר הבא נציג כמה טיפים שכדאי לפעול לפיהם כאשר מעצבים מטבח כפרי.

 עצים נועדו להעצים

עץ הוא חומר הגלם הדומיננטי בסגנון הכפרי, ואין זה סתם. אין כמו רהיטים עשויים עץ על מנת להשרות אווירה קרובה לטבע ולעורר תחושות של אינטימיות והרגשת ביתיות. אולם יש עצים ויש עצים, ועל מנת לעצב מטבח כפרי ברמה אחת מעל צריך לבחור עצים משובחים ומתאימים: למשל, בחירה בעץ מייפל עבור ריצוף המטבח ובעצי אלון או אורן טבעי עבור הארונות. באופן כללי מוטב להשתמש בעץ מלא (עץ שאינו עבר הנדוס, גריסה או הדבקה כלשהי ודומה למדי למקור הטבעי) למטרות שונות במטבח. בחירת מטבחים כפריים מעץ מלא ללא ספק ייתן את התחושה החמימה המבוקשת בצורה טובה יותר ממטבחי עץ סטנדרטיים.

לוותר על הפורמליות

בשונה מהסגנון של מטבח מודרני, בו קיימת הקפדה על קווים נקיים והפרדה בין חלקי המטבח השונים, מטבח כפרי טוב הוא יצירת מופת של בלגן מאורגן: חומרי גלם איכותיים שאינם מהוקצעים עד הסוף, פינות אוכל מבולגנות מעט אך נוחות לשימוש, שילוב של אביזרים ורהיטים ממקורות שונים ושזירה של פיצ'יפקס צבעוניים שמעניקים חיים למטבח. עיצוב מטבח כפרי ראוי צריך לגרום למשתמשים בו לוותר על הפורמליות ולרצות להתהלך בו בטרנינג ונעלי בית. בהתאם לכך על סגנון העיצוב להיות מאוד לא רשמי, לשלב בין מוטיבים והשראות מכמה כיוונים ולחגוג את האקלקטיות.

לא לוותר על הטכנולוגיה

במאה העשרים ואחת מטבח בסגנון כפרי אינו אומר בהכרח מטבח ישן או לא מעודכן. כיום אפשר להביא את מיטב הטכנולוגיה והכלים החדישים למטבח הכפרי ועדיין לשמור על הטון הרומנטי והנוסטלגי. באמצעות ארונות, פתרונות אחסון נוספים ושיטות עיצוב מתוחכמות ניתן להנות מכל ההטבות של מטבח מודרני יחד עם שמירה על הסגנון הכפרי.

אור לעיניים ואוויר לנשימה

בהתאם למוטיב העצי השולט במטבח הכפרי, חשוב לתת מקום לצרכי היסוד של העצים (ושל מרבית בעלי החיים): אור ואוויר. מומלץ למקם במטבח חלונות גדולים שיאפשרו זרימה קבועה של אור טבעי ואוויר צח לחלל. חלונות אלו צריכים להיות פתוחים ככל האפשר ולכן מוטב שיכוסו בווילונות עדינים מאוד או אפילו בכלל לא. בנוסף, להדגשת המראה הטבעי מומלץ להניח על אדן החלון כמה מרעננים ירוקים – אדנית אלגנטית עם פרחים או צמחי תבלין ללא ספק תעשה את העבודה. אם אין אפשרות לצמחים כאלו, אפשר להשתמש בסוקלנטים שאינם דורשים הרבה אור ומים.

שתף פוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן