עיצוב מטבח לשפים מקצועיים

מוצרים נלווים למטבח

שפים מקצועיים אשר נמצאים שעות רבות בכל יום במטבח של המסעדה, זקוקים למטבח פרקטי שישרת את כל הצרכים שלהם. נוחות השימוש הוא שם המשחק ולכן כאשר מבצעים עיצוב מטבח לשפים מקצועיים, חייבים לחשוב על היבטים רבים בחיי היום יום במטבח.

מטבח פונקציונלי

כל שף מכין מנות על פי התפריט שמוצע לסועדים במסעדה. אחת המטרות המרכזיות שלו היא להגיש את המנה במהירות האפשרית ולכן כל חומרי הגלם והציוד צריכים להיות נגישים וזמינים באופן תמידי. זו הסיבה שמתכננים מראש משטחי עבודה ארוכים ורחבים כך שאפשר יהיה לבצע את הפעולות השונות של חיתוך, ערבוב, לישה ועוד. 

בנוסף לכך על המשטח יונחו באופן קבוע מגוון סכיני מטבח מקצועיים וכן המכשירים החשמליים לשימוש השוטף כמו קוצץ ירקות, מעבד מזון, מיקסר, בלנדר וכל סוג נוסף של מכשיר חשמלי שיש בו צורך באופן תדיר. 

מעל משטחי העבודה ממקמים את המנדפים על פי האופציה המתאימה ביותר, עם ארובה, ללא ארובה או מנדף על כל התקרה.

שימוש בתנור ובכיריים

בסמוך למשטח העבודה, ימוקם התנור כך שאפשר יהיה להכניס לתוכו את המגשים הרצויים בקצב האפייה הנדרש תוך הפעלת הטיימר, כדי להוציא את המאפים בזמן. ליד התנור יונחו תמיד מגשים בגדלים שונים ואביזרים לשליפת המאפים, כדי שהעבודה תזרום באופן מהיר.

עיצוב מטבח לשפים מקצועיים כולל חשיבה על כך שבארון המטבח הסמוך לכיריים, יונחו סירים ומחבתות בגדלים שונים וכך נוח מאד לשף לשלוף את הפריט המתאים ביותר למנה הספציפית והוא יבצע את הנדרש ללא עיכובים.
נוחות השימוש במטבח

במטבחים הגדולים במסעדות קיימים מקררים גדולים מאד לאחסון נוח של פריטי המזון הדורשים קירור כמו ירקות, חמאה, פסטה טרייה, עשבי תיבול ועוד. הימצאותו של המקרר בסמוך לעמדת העבודה היא נושא אקוטי כיוון שכך השף ניגש למקרר ומוציא את המצרכים הנחוצים לו והוא אינו צריך ללכת למחסן מרוחק כדי למצוא מוצר זה או אחר.

המשולש האידאלי בעת עיצוב מטבח לשפים מקצועיים הוא כיור מקרר ותנור. כאשר שומרים על רעיון זה, קל מאד לבצע את הפעולות הדרושות, להגיש ללקוחות הממתינים את המנה שהזמינו ולאחר מכן להתחיל בהכנות של המנה הבאה.

מוצרים נלווים למטבח

מומחיות בתכנון המטבח

עיצוב מטבח לשפים מקצועיים אינו עניין של מה בכך ולכן במקרים האלו כדאי לבצע את התכנון באמצעות מומחים בתחום זה, אשר תכננו כבר בעבר מטבחים לשפים ולכן הם מכירים מעולה את הצרכים של השפים.

שתף פוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן