עיצוב מטבח בהתאמה אישית – כך תעשו את זה נכון

עיצוב מטבח בהתאמה אישית

הדרך היחידה לעצב מטבחים בהתאמה אישית היא לעשות זאת צעד אחר צעד בצורה מסודרת. בניגוד לרכישת מטבחים מתוך קטלוג, בהתאמה אישית יש חשיבות אדירה לשיתוף פעולה של הלקוחות עם אנשי מקצוע.

בסופו של דבר, הלקוחות הם אלו שמגיעים עם החזון ועם רשימת הדרישות והתקציב – אך אנשי המקצוע הם אלו שאמורים להפוך את כל זה לתכנית עבודה אופרטיבית.

קביעת תקציב והחלטה על סגנון עיצוב

השלב הראשון בתהליך של עיצוב מטבחים בהתאמה אישית הוא להחליט על מסגרת התקציב. עוד לפני שמגיעים לפגישה עם איש מקצוע שמתכנן מטבחים, צריך לקבוע כמה מוכנים להשקיע ומהו הרף העליון. בהקשר הזה, התקציב משמש כסוג של מצפן לסינון בין האפשרויות והוא גם יכול לעזור להשוות בין מטבחים מעוצבים מסוגים שונים. 

בשלב השני אפשר לקבוע כיוון כללי של עיצוב מטבחים. כאן האפשרויות נעות בין מטבח כפרי, מטבח מודרני או שילוב בין מטבחים מודרניים וכפריים. על קצה המזלג, כדאי למשל לדעת שבסגנון עיצוב כפרי משתמשים בעיקר בעץ ובחומרי גלם טבעיים – בעוד בסגנון עיצוב מודרני שומרים על קווים ישרים, מעדיפים גוונים כהים ומשתמשים בחומרים כגון מתכת, אלומיניום, זכוכית, שיש ובטון.

התאמת הסגנון הנבחר למאפייני חלל הפנים

גם בעיצוב מטבחים בהתאמה אישית יש מגבלות שצריך להתייחס אליהן. אפילו אם התקציב לא מהווה בעיה, צריך למשל לקחת בחשבון את המקום הפנוי בחלל הפנים ואת מספר הארונות שאפשר או אי אפשר להכניס אל המטבח. היות והמטבח הוא חלל שצריך להיות פונקציונלי לא פחות מאשר מעוצב, לכל החלטה כזו אמורה להיות השפעה על הסגנון הנבחר.

מומלץ לשאוב השראה מקטלוגים של מטבחים מעוצבים ולהשתמש בהם על מנת לתכנן את החלוקה הפנימית של המטבח המבוקש. בעזרת השראה כזו ניתן לדעת איפה למקם ארונות ומגירות, מה לעשות עם פינת האוכל וכיצד לחסוך במקום בלי שזה יפגע בתחושת המרווח או באשליה של חלל גדול ופתוח.

בנוסף, התאמת הסגנון הנבחר למאפייני חלל הפנים כוללת בתוכה סוגיה שלמה של תאורה: המטבח חייב להיות מואר על מנת לאפשר עבודה בטוחה ורצופה ולא תמיד אפשר להסתפק בתאורה הטבעית. אם במטבח אין מפתח או חלון, לא תהיה ברירה אלא לשמור מקום בתקציב ובסגנון הנבחר לנברשת גדולה, לספוטים בקירות או לגופי תאורה אוטונומיים. 

במילים אחרות, בעיצוב מטבח בהתאמה אישית שמים דגש גדול על פונקציונליות אולם לא מתפשרים על האסתטיקה. בעזרת עיצוב נכון של המטבח אפשר לבחור איזה אלמנטים דקורטיביים לשלב בתוכו, מה לעשות כדי להקל על עבודה באזורים שונים ואיפה למקם את מכשירי החשמל, הסכו"ם וכן הלאה. אלו הדגשים העיקריים במישור הפונקציונלי, אך מטבע הדברים יש להם גם השפעה על העיצוב הסופי.

כמה עולה לעצב מטבח בהתאמה אישית?

עיצוב מטבח בהתאמה אישית מאפשר להביא לידי ביטוי את החזון ואת הציפיות שלהם. במקום לבחור את סגנון העיצוב מתוך קטלוג סגור ומוגבל, יש אופציה לחסוך בהוצאות ולקבוע סדר עדיפויות פרטי. לכן העיצוב של מטבח בהתאמה אישית הוא לא בהכרח יקר יותר לעומת רכישת מטבח קומפלט – אך הוא דורש כאמור תהליך עבודה מסודר. רק אם מקפידים על שלבי העבודה הנכונים, מצליחים לחסוך בעיצוב המטבח ולהשיג את התוצאות הרצויות.

לבסוף, כדאי לדעת שגם במהלך עיצוב מטבח בהתאמה אישית יש מקום להתייעצות עם אנשי מקצוע. אם רוצים לבסס החלטות ולנמק אותן, אין תחליף לנוכחות מקצועיות של מעצב פנים מיומן.

 

 
 

שתף פוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן