כל מה שצריך לדעת על עיצוב המטבח שלכם

עיצוב מטבח בהתאמה אישית

המטבח הוא אחד החללים החשובים ביותר בבית. הוא משלב בתוכו צרכים פרקטיים יחד עם צרכים אסתטיים, ועל החשיבות של שני ההיבטים הללו אין עוררין.

מבחינה מעשית, המטבח הוא המקום בו אנו מאחסנים מוצרי מזון, ומכינים בו אוכל מכל הסוגים. לכן, עיצוב המטבח צריך להלום את הצרכים האלה מבחינת שטחי אחסון, נוחות הגישה, ועיצוב שישרת בצורה הטובה ביותר את המבשלות והמבשלים והסועדות והסועדים.

מבחינה אסתטית, המטבח הוא אחד החללים המבוקרים ביותר בבית על ידי כל חברות וחברי המשפחה, במהלך כל שעות היום. מעבר לכך, ידוע כי התיאבון מושפע רבות מגורמים סביבתיים שאינם קשורים באוכל עצמו, כמו ריחות, ניראות, וכן העיצוב של המטבח.

על מה חשוב לתת דגש בעיצוב המטבח?

אחד מהתכונות החשובות ביותר, שיכולות להכריע את הכף בין מטבח מעוצב ברמה גבוהה ובין כאלה ברמה פחות טובה, הוא תאורה למטבח. על פי מחקרים, התאורה ברחבי הבית היא אחד הגורמים שיותר משפיעים עלינו מבחינה פיזית ונפשית, ותאורה תת-אופטימלית יכולה להסב לנו נזק, או לכל הפחות לגרוע מאיתנו הנאה.

תאורה הולמת למטבח צריכה להיות כזו המשרתת את העובדות והעובדים במטבח בצורה טובה, ומצד שני מקנה למוצרי המזון, במיוחד ירקות ופירות, מראה כמה שיותר טבעי ומעורר תיאבון.

מעבר לתאורה, יש להקפיד על מיקום נכון של רהיטי המטבח ומוצרי החשמל שבו. הסטנדרטים המקובלים בעולם עיצוב המטבח מוצדקים הן מבחינה פרקטית של גישה והן מבחינה אסתטית. לאחר שמקפידים על שתי נקודות חשובות אלה – ניתן לשחק עם ההעדפות האישיות

עץ או אבן?

התשובה לשאלה לגבי החומר המרכזי ממנו יהיה מורכב המטבח היא לחלוטין אישית. אלה המעדיפים מראה יותר כפרי, או בעל מראה עתיק יותר (כגון מטבח בסגנון אנגלי), ייטו לבחור מטבחים עשויי עץ.

מטבחי אבן אף הם נפוצים בקרב הסגנון הכפרי, אך משולבים גם במטבחים מודרניים יותר, בדרך כלל במשטחי השיש שבהם. המודרניים ישלבו יחד עם האבן או העץ גם מתכות כגון אלומיניום ונירוסטה ביחד עם זכוכית.

שאלת השאלות – האם להציב אי במרכז המטבח?

התשובה לשאלה זו היא יותר פונקציונלית מאסתטית. מטבע הדברים, ישנו "טרייד אוף": הצבת אי מאפשרת עבודה נוחה יותר עבור בשלניות ובשלנים, אך מצד שני גוזלת לא מעט מרחב.

ולכן, אל תתנו למעצבת או למעצב להכריע בשבילכם, ובידקו האם האי ישרת אתכם בעבודה במטבח, או רק יהווה גורם חוסם. עבור הבשלניות והבשלנים החרוצים, אם יש מקום – אל תוותרו על האי.

 

מאחר שהמטבח הוא אחד החללים החשובים בבית, בו אנו משקיעים שעות רבות, חשוב שהמטבח ישרת את צרכי בני הבית. לכן, מומלץ לעיין במגוון רחב של עיצובי מטבח. לפרטים נוספים, חייגו –

שתף פוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן