איך לתכנן מטבח בצורה נכונה

איך לתכנן מטבח בצורה נכונה

בשנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות דוגמאות שונות לעיצוב מטבחים. כל אחד בוחר לתכנן ולעצב מטבח ביתי, בהתאם לתנאי השטח שעומדים לרשותו ובהתאם לנתונים הקיימים במקום. מן הסתם, כל אחד בוחר לעצמו עיצוב אשר יתאים למבנה מצד אחד, ומצד שני לצרכים שלו.

לצד מטבחים מודרניים, מטבחים כפריים או אחרים, אנחנו עדיין יכולים לראות לא מעט אנשים שבוחרים להשתמש בעיצוב הקלאסי של המטבח. בין אם מדובר במטבח שבנוי על פני קיר אחד, שני קירות או שלושה קירות. תלוי כמובן בסוג המבנה. העיצוב הזה הוא מצד אחד מינימליסטי באופן יחסי, מצד שני הוא מאוד נוח, מאוד פשוט.

מטבחים קלאסיים מבוססים על מרכיבים שונים, לא רק על עצם זה שהם בנויים על קיר אחד או שלושה קירות, אלא גם על כך שהארונות מתחלקים בין החלק התחתון לעליון, עצם זה שהארונות עשויים מעץ מלא, משלבים בתוכם במקומות ייעודים, מוצרי חשמל שונים למטבח, בין אם זה תנור, מטבח, מיקרוגל ומוצרים אחרים, וכן בחירת הצבעים היא די בסיסית, לא מדובר בעיצוב יוצא דופן, כמו למשל במטבח מודרני, נניח.

מה שכן, מטבחים קלאסיים עברו שינוי בכל מה שקשור להפרדה שבין המטבח לחללים אחרים. בעבר, היה נהוג שהמטבח יכיל גם את פינת האוכל ותהיה הפרדה ברורה בין השטח שלו לבין חלקים אחרים בבית. היום לעומת זאת, אנחנו יכולים לראות, מטבחים קלאסיים אשר יש בהם הפרדה מטושטשת בין המטבח לחלקים אחרים בבית, בין אם זה באמצעות אי ובין אם זה באמצעות דלפק.

כאמור, אנחנו נתכן ונעצב את המטבח שלנו, על פי פרמטרים שונים. לפני שנציג אותם, חשוב לומר, שהתכנון של המטבח, בוודאי בבית חדש, יהיה בהתאם לתכנון שנבצע בחללים אחרים במבנה, וגם כשאנחנו בוחרים לשפץ את המטבח הישן ולבנות במקומו מטבח חדש, נצטרך להתאים אותו למבנה.

פרמטרים לתכנון מטבח

ראשית, אנחנו נבחן את השטח שעומד לרשותנו, ברוטו, ואיך אנחנו יכולים לייצר ממנו מטבח בשטח נטו, כלומר, איך אנחנו יכולים להשתמש בשטח שעומד לרשותנו, לצורך בניית ארונות או כל דבר אחר.

שנית, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך אנחנו רוצים לחלק את השטח בצורה נכונה, יעילה, פרקטית, על מנת שנוכל גם להשתמש במטבח לצרכים שלנו באופן יומיומי, בין אם זה לבישול או כל דבר אחר, וכן בשביל שנוכל לעבוד עם מה שעומד לרשותנו בצורה נוחה.

שלישית, עלינו להחליט איך אנחנו רוצים לעצב את המטבח. האם אנחנו רוצים להשתמש רק בארונות נמוכים, ארונות גבוהים, האם אנחנו רוצים שמכשירי החשמל יהיו חלק מהמטבח או שהם יהיו בנישה אחרת, איפה נציב את משטחי העבודה ועוד.

ארבע, מן הסתם, נצטרך להחליט על העיצוב של המטבח, בכל הקשור לצבעים, חומרים ואלמנטים אחרים שמשפיעים על הנראות שלו.

שתף פוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן