אוהבים לבשל? תכנון מטבח בצורה נכונה

שף פרטי

לא חייבים מטבח גדול כדי להיות בשלנים טובים. יותר חשוב שהמטבח יהיה מסודר ומאורגן בצורה יעילה. הסוד ליצירת ארוחות גורמה למשפחה ולחברים טמון ביכולת לעשות שימוש מיטבי במה שיש לכם, על ידי סילוק הבלגן ושמירה על סביבת עבודה שתאפשר לכם ליצור סעודות ללא שום מאמץ.

הנה כמה רעיונות שיסייעו לכם להפוך את אזור המטבח שלכם לגן עדן לבשלנים.

שימו את אזור העבודה בעדיפות ראשונה

מומחים לענייני עיצוב מטבחים, בין אם זה שף פרטי או מעצב פנים, מדברים על ׳משולש עבודה במטבח. משולש זה נמצא בין:
– המקרר
– אזור הכנת האוכל
– הכיריים והתנור

אזורי העבודה האלה של המטבח, הם חלק ממערך החלל הכללי. חשוב שתהיה גישה נוחה בין האזורים הללו כשאתם עסוקים בהכנת ארוחה. חשוב גם למקם במקום נוח לגישה את הפריטים המשמשים לעבודת הבישול. לדוגמה:
– את כלי המטבח השימושיים יותר (כמו סכינים, מצקות וכפות), מקמו בהישג יד.
– את פח האשפה מקמו קרוב אליכם אך שלא יפריע לתנועה בחלל המטבח.

הקדישו תשומת לב למשטח העבודה

משטח העבודה חייב להראות טוב ולהיות פונקציונלי. משטח עבודה מנירוסטה הוא קל לניקוי ונראה נהדר, אבל כדאי לשקול משטח עבודה דמוי אבן, עמיד בפני חום וכתמים?
גרניט או שיש, החומרים הקלסיים, הם אידיאליים למטבחים ומעניקים מגע של יוקרה לכול עיצוב של מטבח, אבל, כדי למנוע שריטות של סכינים חדים שעלולים לפגוע במשטח העבודה, השתמשו בלוח חיתוך מסיבי.
ואל תשכחו את הרצפה – ריצוף פרקטי, בכול צבע וסגנון שמתאים לכם, יקל עליכם לשמור על מטבח נקי מכתמים.

אחסנו באופן חכם

את הפריטים המשמשים אתכם באופן קבוע שימו במקום נגש כמו מדפים פתוחים סמוכים למשטח העבודה, או אביזר אחסון בהתאמה אישית בתוך ארון המטבח. כך תוכלו לחסוך זמן בעת הכנת הארוחה.
מטבח שמתוכנן היטב מציע פתרונות אחסון נגישים ונוחים לכול הפריטים המשמשים אתכם באופן קבוע במטבח, החל מסירים ומחבתות וכלה בצנצנות ובספרי בישול. לעומת זאת, את הפריטים הפחות שימושיים אפשר לאחסן מאחור בארונות המטבח, או במזווה נפרד, אם יש לכם כזה.
אם תדעו במדויק מה אתם צריכים לאחסן, עוד לפני שתתחילו בתהליך עיצוב המטבח, יש סיכוי גבוה שכול מכשיר חשמלי וכל כוס וצלחת ימצאו את מקומם המתאים והיעיל ביותר במטבח.
חוץ מזה, בשביל מה יש מומחים אם לא בשביל לתת לכם פתרונות יצירתיים לעיצוב המטבח שלכם, ולהציע מענה אישי לצרכי הבישול שלכם?

למה להסתפק בכיור אחד?

אם אפשר, תכננו יותר מכיור אחד. הכיור יכול להיות מנירוסטה, חרסינה, או אפילו בטון וחומרים מרוכבים אחרים, תלוי בסגנון האהוב עליכם.
כיור עמוק טוב יותר מכיור רדוד, כי הוא יסתיר את הכלים המונחים בו כשאתם מארחים. באופן אידיאלי, מומלץ להעמיד את הכיור בין המקרר לתנור, או ב׳אי׳ ליד אזור הבישול.
בחרו בברז מים שקל לתפעל אותו גם עם המרפק, כאשר הידיים שלכם מלוכלכות למשל, מתערובת הקציצות שהכנתם, ובחרו בכיור שקל לנקות אותו בקלות בחומר ניקוי.

אילו מכשירי חשמל ישמשו אתכם הכי טוב?

חשבו על הדרכים שבהם מכשיר החשמל יכול לעזור לכם. למשל:
– מקרר שני, או מקפיא, יכול להתאים למשפחה גדולה, כמו גם לאנשים שמרבים לארח בביתם. מקרר גדול מאוד יכול להכיל את כל הסלטים שהכנתם לארוחת ראש השנה, אבל יתכן שאין לכם צורך במקרר כל כך גדול, אם אתם נוהגים לקנות בתכיפות, ולא מעמיסים יותר מדי על המקרר.
– חשבו על מה אתם מבשלים בדרך כלל והחליטו אם שני תנורים קטנים מתאימים לכם יותר מאשר אחד גדול.
– מדיח כלים צריך לעמוד תמיד ליד הכיור, כדי להקל עליכם את תהליך ההעמסה והניקוי.

אם אתם משתמשים בכלי בישול מיוחדים, הקפידו לדון על כך עם מעצב המטבח שלכם, כדי לראות כיצד אפשר לשלב אותם בין מדיח הכלים, הכיור (או הכיורים), תנור בישול ואפיה (או התנורים) והמקרר (או המקרר והמקפיא).

גם במטבח אפשר לארח

׳אי׳ במטבח הוא תמיד בונוס, בעיקר אם אתם אוהבים לארח במטבח. וודאו שיש מספיק מקום בין הכיור לאי, ועצבו את אזורי העבודה כך שהאורחים לא יפריעו לכם באמצע הבישול. קצה אחד של האי יכול לשמש להכנת האוכל, והקצה השני לאורח שמפטפט אתכם בזמן שאתם חותכים ירקות להקפצה.

שתף פוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן